onsdag 10 februari 2010

Livet i en sydfransk by - Betraktelser och bilder om vardagslivet i Provence!

"Livet i en sydfransk by" heter bloggen som handlar om vardagslivet i södra Frankrike. Här bor jag bor sedan lite drygt ett år tillbaka tillsammans med man och liten fransk pudel. Jag lägger ut bilder och betraktelser om det vi gör och upplever och de upptäcktsfärder vi ägnar oss åt.
Här lever man det goda livet på många sätt och vi förverkligar nu en dröm sedan länge. Bloggen har många följare som vill ta del av hur det är att leva i Frankrike, det vet jag genom alla som kommenterar på min blogg, så jag fortsätter gärna att förmedla inspiration till alla frankofiler! Här är bloggen!

En härlig blogg, bifogar ett par rader från dagens inlägg som lockar mig att fortsätta följa Monet på hennes "resa":

"Med från Sverige till Provence följer: ett staffli, några penslar, skissblock, akvarellfärger, pastellfärger, tusch, en enstaka pannå och ett mycket litet antal ädre, färdiga bilder, mestadels i olja. Jag lämnar en hel ateljé, alla mina oljefärger, min totala utrustning, förebilderna, utsikterna, tankarna. Ja precis allt....Och den franska målarrocken åker på!"

Välkommen Monet, din blogg placeras i kategori Konst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails