onsdag 31 augusti 2011

Miss Fia bloggar - dagbok om min kamp mot cancer


Mitt namn är Sofia och hösten 2010, mitt i livet, drabbades jag av äggstockscancer med spridning till lunga, lymfan och bukhinnan. Den sträcker sig från nedre buken upp till över naveln. 


Sjukvården öppnade mig och konstaterade att det inte gick att operera. Vi fick börja med cellgifter. Den 4 april 2011 meddelar min kirurg att nu kan de erbjuda palliativ vård. - Om Du vill kan jag skicka en förfrågan till Akademiska i Uppsala och du är den förste som vi skickar vidare från Karlstad...

Den 8 april träffar jag en man, Ilvars Silim, som meddelar att det finns en stor spridning men att de kan operera bort äggstockar, livmoder, bukhinnan, mjälten, tjocktarmen, putsa på diafragman samt att dela min lever och putsa bort det som finns till ena njuren.Jag bor i Värmland där jag är född och uppvuxen. Arbetar som chef inom äldreomsorgen sedan 1998 och jobbar i min tredje kommun.


Här finner du bloggen: missfiabloggar.blogspot.com
Bloggen heter Äggstockscancer med spridning till bukhinnan.

Mvh

Sofia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails